Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, January 12, 2011

Petua orang lama, sikap berhati-hati perlu ada...

Cuba dulu, baru tahu.

Petua orang lama, macam-macam ada. Kebanyakan dan selalunya, menggunakan dedaun dan akar kayu hutan, herba dan tumbuhan yang kadang-kadang tak pernah kita dengar pun namanya. Apatah lagi mengetahui bagaimana rupa bentuknya.

Memandangkan zaman dah banyak berubah, sesungguhnya antibodi, sel-sel badan dan kulit kita juga berevolusi mengikut keadaan persekitarannya. Maka, untuk 100% petua lama itu berkesan, adalah mustahil. Keadaan diri kita juga perlu diambil kira. Ada alahan atau tidak, kulit sensitif atau tidak dan sebagainya. Kenapa ianya penting?

SEBAB:-

kerana gatal dan mengada-ngada nak kempiskan perut mengikut petua lama dan tak tengok serta tak kaji betul-betul cara penggunaannya (over excited, sbb terjumpa cara org lama yang mudah lagi murah) maka perut aku yg 'chubby' nih melecet dan luka! arrrggghhhhhh!!!! padan muka!

oh, ya. aku guna petua yang letak kapur campur perahan limau nipis sapu kat perut tuh. demm!!

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online