Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, January 5, 2011

bila dikencingkan syaitan.. (tajuk seram ni)

Jam 5.30 pagi tadi, aku dikejutkan dengan satu panggilan telefon dari seorang lelaki yang nombornya tidak ada dalam simpanan aku, bermakna orang itu tidak aku kenali.

Aku ingatkan, itu mungkin panggilan dari kawan2 yang kehabisan kredit untuk memberitahu khabar buruk; ada kenalan meninggal dunia ke, kemalangan teruk ke dan lain-lain.

Tapi sangkaan aku jauh meleset.

Dalam mamai-mamai waktu yang hampir subuh, aku jadi bingkas dan geram tiba-tiba, bila mana suara di hujung talian mula berbunyi miang. Entah mana dia tahu nama dan nombor telefon aku, suka-suka nak mengada-ngada pagi-pagi buta!

'Era.. era.. abang ni..'
Aku tengok telefon aku berulangkali, sambil gosok2 mata. Ini bukan nombor telefon suami aku, siapa pulak yang gatal nak ber'abang' dengan aku ni? Getus hati aku.
Dengan separa kasar aku tanya 'siapa ni??' 'abang la.. abang awie' ewwaaahhhhh! awie konon!! Sungguh aku rasa nak maki sesuka hati. Disebabkan dah kedengaran bunyi orang mengaji dari masjid berdekatan, telinga dan hati aku mula nak sejuk. Aku tanya lagi, siapa dia. Lebih keras nada suara aku. Sampai si Ziyad terjaga dari lena. Mamat tu bleh plak tanya aku dah bangun ke belum, dah mandi ke tidak. Ehhh! Memang nak kena gamaknya. Lastly, aku sound dia, 'yang kau menyibuk ni kenapa? aku ada anak2 nak urus la! sebelum nak buat apa-apa, ingat tuhan la weii!!' dan dia terus macam menggelabah sambil berkata 'err..ok..ok..' dan tanpa menunggu respon lebih lanjut, aku matikan talian telefon. Sangat benci dan marah dan geram dengan manusia sebegini. Nasib baik husband aku kat atas. Kot tak memang aku dah bagi kat hubby jek suh sound! Gila punya olang!

Ni, no telefon si durjana tersebut : 0162666304

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online