Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Monday, January 24, 2011

apa ada pada nama..



'Ma.. kawan2 Yad kan, ramai..' Ziyad memberitahu, suatu hari. 'Ye ke? Apa nama dia?' Aku bertanya, membalas rasa terujanya. 'Ada Atiqah, Alif, Hezriq, Ulum dengan Taruna. Semua nama kawan Yad, Yad tahu..tapi Yad penat nak cakap je..' chehh..! Budak 5 tahun sekarang, mulutnya keletah kalah mak budak.

Tengah hari tadi, sengaja aku lengah2 kan sedikit masa selepas Ziyad masuk ke dalam kereta. Aku perhati setiap wajah anak-anak yang dapat tertangkap dek mata ini, dengan membayangkan dan mengagak nama-nama mereka, berdasarkan gambaran dan nama-nama yang anak aku sebut selalu.

Yang paling menarik perhatian aku ialah: Taruna. Dan tadi aku berjaya juga menangkap kemas wajahnya, kusimpan dalam kotak ingatan. Sungguh, rupanya memang segah namanya. Nakal dan berani lagaknya. Pulang sendiri berjalan kaki. Tanpa penjaga meneman di sisi.

Mungkinkah Aduka, nama si ayah?

Esok, aku nak tanya cikgu dia. :))

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online