Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, January 12, 2011

bila anak-anak demam...

Emosi aku akan mudah terganggu bila anak-anak tak sihat. Saat mendapat tahu yang Dalia ada lelah lebih kurang sebulan lalu, hati aku dah mula goyah. Kesian anak mama. Dia yang paling teruk keadaannya, kalau batuk atau selsema. Sayu hati? Tak perlu diperkata.

Hari ini, setelah 3 hari Ziyad tidak bersekolah (demam sejak Ahad lepas), Zahin pula demam bermula seawal jam 3 pagi tadi. Jam 11.45 pg tadi, Dalia pula mula panas badan dan makin teruk batuk-batuknya. Aku SMS penyelia petang sekolah dia, meminta nombor telefon guru kelasnya dan jawapan yang aku terima "Cikgu Rohana pun MC hari ni. Apa nama anak?"

Aih.. sah! Memang musim demam.

...dan saat ini, aku sedang menyusukan si kecik (sambil berblogging tu.. hebat, kan? hahahaha), darling sedang buat hal dia dan ziyad dan dalia aku suruh tidur. petang nanti papa balik, pg klinik (lagi).

4 comments:

Fairul said...

Assalamualaikum Wrmbth puan.

Saya doakan semoga Allah SWT sembuhkan sakit anak puan. :) Boleh beri makanan berkhasiat.

Kawan saya pernah beritahu jus tuk guru baik untuk lelah. Bagi anak yang masih menyusu, ibu yang minum susu kambing dan jus tuk guru akan dapat khasiat tak langsung melalui susu ibu.

Wallahua'lam.

Syafiq Rosli said...

la ye ke..hehe..sy blaja sini

Fairul said...

Ade pembetulan.. anak yang menyusu susu dari ibu yang minum susu kambing atau jus tuk guru akan dapat khasiatnya sekali

eraerzarusli said...

Fairul: wa'salam wmbt.

Sebab tu saya nak cari susu kambing. :)dan baru2 ni pulak, doktor sahkan saya ada sedikit tekanan darah tinggi. haaa... makin tensi la jadinya. Untuk makluman Fairul, anak-anak saya memang minum jus tok guru. cumanya, dah habis dan dealer yg biasa berurusan dgn kami, dah pindah pula ke utara tanah air.

terima kasih atas doa Fairul.

Syafiq: ambik course muzik ke? hubby akak staff uitm tau.. tp k at bgn ssaas sini, radio (UFM).

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online