Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Monday, January 31, 2011

KFC oh KFC!

Senyum lebar aku. Semalam hubby sibuk buat mastering kat studio. Petang, lepas Asar, dia call. Katanya abah (abah dia) nak bawak Haziq (sepupu hubby) datang tgk studio malam nanti (mlm td la kiranya, kan?). Hubby aku suh dtg time tu gak, sebab dia sedang berada di studio, dah abah kata tak nak plak, sebab nak layan badminton (Lin Dan vs Chong Wei). Lepas tu, hubby aku call lagi, katanya abah nak belanja makan KFC plak malam kang (mlm td..), suh aku siapkan anak2. 'Lepas maghrib kita gerak,' katanya. Okeh la.
Dalam hati aku, memang rezeki si Darling. Dari minggu lepas, asyik nak KFC. Pantang lalu, 'darling nak kfc! darling suuuuuukkkaaaaa kfc!'. hehehe.. sesekali boleh la nak oiii! Time2 sengal dan sengkek ni, selalu2 tak membantu laa.. kehkehkeh.

Malam tadi, as usual, aku la tukang order. Abah tukang bayar. Kami 9 orang. adik2 ipar aku tak ikut. Zarina mungkin ada hal dengan famili dia, dan Aziya mungkin sibuk dgn tugasan Universiti dan study Masters dia. Hoh! Jeles dengar, kan? Rezeki adik ipar aku tu dlm bab akademik memang selalu menyebelahi dia. Budak pandai, kan.. :D

Kami ke port KFC yang selalu kami pergi, Shell NKVE, menghala ke Damansara. Bertemu di Tol Setia Alam, berkonvoi (dua kereta je pun) ke sana. Hujan sepanjang hari dan malam tadi pun masih renyai-renyai mengiringi perjalanan kami.



Orders as usual, snack plate, whipped potato, nuggets, cheezy wedges..dan aku, ambik combo celebration Zinger (my fav!) yang melayakkan aku mendapat mug special itu! huhuhuhu.. sejak iklannya keluar, aku dah bunyi2 kat hubby, nak dapatkan mug tu. Tapi, dengan abah juga aku pow! Parents-in-law aku memang baik. and guess what? they bought 2 dinar emas each for my boys!! Last 2009, diorang belikan rantai emas utk birthday anak sulung aku yang ke 5. they bought her a gold bracelet when she was 2. Last week, they bought a gold necklace as a belated birthday gift for Darling. Rasa terharu sangat! (pssst: ada sesiapa nak beli dinar emas? contact me, ok? Bukan nak jual yang anak aku punya ni, tau! hahaha) Pelaburan, kata diorang. Dah besar sok, nak masuk U, ada bekal, Insya Allah, katanya. Agak-agak, apa perasaan aku ye? Bercampur baur. Syukur, suka, gembira, sedih, segan, malu pun ada. Abah, if you read this, I thank you very much!

semoga keluarga kami terus dilimpahi rahmat dan aman bahagia selalu.. semoga kedua mertua aku dikurnia kesihatan yang walafiat untuk tengok cucu2 mereka membesar dan berjaya, dan boleh menghargai setiap pemberian dan kasih sayang diorang pada mereka.

Doaku tak putus untuk kedua mak dan ayah aku juga. Hanya Tuhan saja yang tahu!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online