Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Monday, January 24, 2011

minum petang..



orang separa rajin je bleh buat ni.. haishhh!

3 comments:

Yati said...

Nampak sedap. Era, share la resepi kalau free. :)

eraerzarusli said...

Allah hai Yati...

senang je kot..

satu peket agar2 (bukan yg serbuk ye..), 1liter air, 500ml susu full cream, coklat masakan (coklat dan putih) setengah bar 250g, gula castor satu cawan.

masak agar2 tu dgn 1liter air mcm biasa, dah cair agar2 tu, tambahkan susu, pastu baru masukkan gula. dah larut gula tu, ketepikan dulu. sementara tu, double boil coklat masakan tadi. bahagi dua adunan agar2 tadi, satu buh coklat masakan yg coklat tu, satu lagi buh yg coklat putih. haaa.. kacau sebati ya. lepas tu, kalau nak buat 2 lapis je, mcm biasa la.. buh satu, tunggu dia keras baru buh lagi satu adunan. kalau nak buat 3, 4 lapis, pun kena buat cenggitu laa. kena rajin ngadap. kalau tak nak adunan keras sebelum dilapis, bekasnya tu, sentiasa di rendam dlm air panas. keep warm, gitu. hehehe..

selamat mencuba! dah jadi, post kat blog ok? :)

Yati said...

Thanks Era.
Guna coklat masakan rupanya. Yati jarang buat agar-agar. Nanti Yati cuba. Thanks.

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online