Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Monday, March 23, 2009

kelopak mata aku tak berhenti berkedip....

dari semalam...

memula belah kiri, dok twitching tak berhenti. aku jadi rimas dan tension..

singgah umah mak, sesaja. sembang2 dgn mak. ayah masih belum sihat sepenuhnya. mak kata masa beli brg2 dapur dgn ayah di giant, ayah nampak lemah dan mengadu dadanya berdebar-debar. aku tanya mak, kenapa tak ajak kak chik ke pg beli barang..mak kata kak chik keluar.

uhhh..aku tak tau nak marah ke, nak apa ke..

kemudian, aku dapat tahu yang nina pun ada kat umah.

aih..ni cemana ni, nak marah ke tak ni?

sembang2 lagi, mak kata risau nanti ayah mungkin akan masuk hospital semula. ayah memang nampak tak sihat semalam.

sumpah aku risau.

dah lah kelopak mata ni tak berhenti bergerak. kalau ikut org tua2 kata, mmg aku akan ngeri. tapi kalau ikut saintifik, puncanya adalah penat..aku rasa lebih menenangkan hati.

adik2, kalau ada kat umah, tlg tgk2 sikit apa2 yg perlu, time ayah tak sihat ni. kakak dah tak duduk sama, yang boleh kakak buat cuma berpesan je. jgn semuanya tau ada. tolong2 bantu2 apa yang boleh. jgn tunggu kena suruh, pastu mcm terpaksa buat dgn muka kelat. sok kalau ada apa2 jadi pada ayah, mak, time korang sedang free2 di rumah, suka2 dgn kawan, sape yg susah? sape yg bakal rasa gelisah? dan dah tentu kakak akan datang marah2! ayah tu dah nak masuk 60 tahun. bukan muda lagi. mak tu dah lebih 50, pun tak muda dah. dok kerja hempas pulas macam2, diorang tu kuatkan semangat demi anak2 je tu. angah yang belum 30 pun penat, bayangkan ayah pulak, cemana? takkan dah besar2 nak kena marah dan sergah lagi, kan? bijak pandai memasing, ada akal sepanjang china's great wall, guna. jgn asyik keluar, jumpa kawan dsb. family first!!!! nak keluar, walau nak gi kedai pun, BGTAU MAK, AYAH!! kot ada apa2 jadi, mak ayah jugak nanti yang susah. kakak cakap based on experienced. bukan nak marah2 atau tunjuk pandai. this is also my resposibility as the first child. jgn harap angah saja, dia ada keluarga juga. korang dah besar, dah dewasa.

TOLONG, TENGOK2 DAN JAGA MAK AYAH DI RUMAH.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online