Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Sunday, January 25, 2009

Hujung minggu yang suram dan CNY

esok CNY.

kong heii fatt choy..

semalam hari sabtu, tak pg memana pun. dok umah, basuh kain 2 trip, pa set up all in one printer, (dgn bangganya memberitahu, aku dah ada printer+fax+copier+scanner ..muahahaha). dalam kul 1, pa ajak kuar lunch. sian kat aku, katanya. penat nak masak, dengan kerenah budak2. kuar kejap, makan lebih kurang dah tuh balik. pa kene gi opis, ada indie band hapa ntah kat radio. uhh..anak2 dah kebosanan. biasalah, diorang dah tentu nak jalan2. mandom kejap. macam2 alasan aku bagi. sampai rumah lepas makan, aku suh diorang tido. aku cakap dengan diorang, tido dloo nanti papa balik, leh jalan2.

budak2 tido kul 3, bangun dekat kul 6. papa balik lepas maghrib. kepenatan nampaknya. aku buat bubur ayam je untuk makan malam, berserta 3 keping dada ayam yang aku perap untuk di grill, asalnya untuk papa makan dengan chappati tapi akhirnya dia juga tergoda dengan bubur nasi ayamku. hehehehe..dalam kul 9.15pm, kepenatan papa tak dapat dibendung. pa kata dia nak tido kejap, nanti leh gi jalan2. uhhh..tak mungkin. dengan perasaan sedikit frust, dan juga kesian dengan papa (ditambah dengan kenakalan dan kerenah ekstra anak2) aku ajak juga budak2 masuk tido. menjelang kul 10 mlm, semua pengsan. aku keluar kejap, kunci pintu, tutup semua lampu dan pelbagai suis, lalu masuk tido.

pagi tadi kami bangun pukul 4.30. hahaha..tido awal sangat agaknya. ziyad je tak bangun. kakak dgn adik dah terbeliak biji mata. layan tv kejap, sementara tunggu subuh. papa buat keje sket, aku mandi. lepas tido kan darling semula, aku suh si kakak pula sambung tido. susah betul dia nih. nak tgk tv je dia. lepas subuh, kata orang tak elok tido semula. tapi, setan itu kenmain lagi godaannya. bila darling merengek-rengek, cari tangan. aku pun dengan selambanya landing sama dgn darling. alasannnnn!!! aku pesan kat papa, nanti kejutkan, leh gi sarapan sesama. sudahnya, dengan papa sekali layan tido gak. kul 9 baru bangun. apo laaaaaaaaaa!!

semua dah siap mandi pagi. minum nescafe sket, makan biskut jacob's weetameal sekotak (24 keping, kecik2) sambil budak2 main beskal. pa ajak gi lunch. hujung minggu, mmg jarang makan di rumah. lepas lunch, pa ajak gi pantai remis kejap, cari pisang. singgah jap beli air tebu, dan aku dapat rasa makan tebu 3 ruas. ha ha..sememangnya dah lama aku suh papa cari tebu, bgidam beb. hari ni lak dapat. on the way ke pantai remis, yad dan darling dah terlena. beli pisang berangan dan pisang lemak manis sesikat, we head home sebab pa ada keje lagi, nak jumpa orang lak.. masa tu jugak yad bangun. sedikit grumpy coz kami dah on the way balik. 'yad tak nak balik, yad nak jalan2,' katanya. aku umpan dengan pisang goreng dan yad senyap. sampai rumah, solat zuhur kejap, pa pun gerak pergi. aku tengok je dengan perasaan yang muram. ye la..hujung minggu kan..biasanya time2 ni la dapat gi jalan2. dah papa bz plak. frust juga. kalau esok lusa pun papa sibuk juga..tak tau la aku.muncung seminggu agaknya.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online