Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, April 15, 2009

mari kenali aku...

first impression yang selalu aku terima...

sombong!

well, i am not, actually. cuma aku memang spesies tak suka senyum sebarangan pada orang yang aku tak kenal. kecuali kalau orang itu senyum terlebih dahulu pada aku dan aku tafsirkan senyuman itu sebagai satu senyuman ikhlas, sedekah mungkin, atau juga senyuman untuk memulakan perkenalan. biasanya ini berlaku di kawasan kejiranan aku, mahupun sewaktu menghantar anak ke sekolah, atau mungkin juga ke klinik buat check-up. waktu yang sesuai untuk bersuai kenal.


berlagak!

ni lagi satu. aku tak paham kenapa diorang leh bagi aku impression sebegitu. selalunya diorang akan cakap, 'mementang dok sek 9, berlagak!'
haih...umah tu umah mak bapak aku. bukan umah aku. apsal aku nak berlagak pulak, ekk? kalaulah aku ni jenis suka berlagak, takde maknanya aku nak berkawan dengan mereka2 yang bukan dari kawasan aku. tak mungkin juga aku nak duduk kat kapar sekarang ni, yang nyata bukan kawasan sehebat umah mak aku. takkan mungkin aku dulu cuma bersekolah di kawasan yang bukan elit. dan tak mungkin juga aku nak hantar anak aku ke sekolah tadika kemas je, kan?
uhh..aku pernah duduk kawasan umah murah la..pegi sekolah jalan kaki, ayah takde kete mewah, berniaga pakai lori je. mak gi keje naik bas. tak paham..tak paham..

macam bagus!

haih..ni pun sama. bagus kah aku? pd aku, orang yang label aku sebegini sememangnya rasa tergugat dan secara tidak langsung mengakui yang aku memang bagus. kahkahkah!

aku sangat down. adakala low self esteem. almost everytime, takde konfiden. cemana lak leh dilabel sebegini, ekk?

tapi...ye lah...mana pulak lah kita leh judge diri sendiri, ye tak? mungkin apa yang diorang nampak tu, ada pada diri aku. kot tak banyak, sikit. so..terima je lah.

but hell!! bila orang dah kenal aku, kenmain pulak pijak2 kepala aku. kenapa? sebab aku sebenarnya orang yang mudah mesra dan easy to adapt into any situation...that's why, mereka selalunya tanpa sedar (agaknya) terover dalam setiap tingkah dan perbualan dengan aku.

manusia..kelakar, kan?

3 comments:

Ami said...

Dari komplikated jadi komplikasi.
Dari hati naik ke kepala.
Dari kepala keluar ikut mata.
Dunia ini destinasi ketiga selepas kita bersetuju semasa di destinasi kedua (Luh Mahfuz) tentang kehidupan di destinasi ketiga (dunia) sebelum kita menuju ke destinasi keempat (barzakh). 3 lagi destinasi termasuk yg keempat tersebut adalah hasil dari destinasi ketiga.

Betul kata akak, kita mungkin lebih kurang sama.

Ami said...

Oh shit, komen tu sepatutnya utk entri kat bawah. Sorii..

¿n0die? said...

manusia mmg klakar (stuju!!!)

mak cik..eh akak, ape yg akak rse org pndang akak, sme je ngan pe org pndg sy. starting mesti kate sombong+blagak+garang etc. (bnd2 -ve)
tp nta laa.. sy pemalu sbenarnye. xreti nk mulakan pekenalan. xberapa mesra sbb sy jenis pendiam+penakut. tp biasa la..bile da knal..heh! dikatenye sy sengal kak :( hahaha!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online