Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, April 15, 2009

dan sesungguhnya...

adakala aku terasa yang kawan2 sekolah (dulu laaa...) lebih memahami dan mengenali aku..

kemudian aku terasa mungkin juga adik2...

bila aku mempunyai seorang kawan baik (sayangnya hanya sementara, tidak ada kelangsungan keikhlasan dalam persahabatan lagi), dia lah tempat aku mencurah rasa segalanya.

tatkala aku bertemu suami kali pertama, perasaannya tidak dapat diteka.

selalunya, aku merasakan yang aku ni sangat komplikated. hanya aku yang faham diri aku, dan hanya aku yang sebenarnya mengenali diri sendiri.

kini, dan selepas peristiwa yang mengguris hati itu berlaku, pd aku yang amat rapat dan memahami (setidak-tidaknya mencuba) hanyalah suami aku.

aku cuma tidak menyangka, aku adalah bahan cerita (yang buruk2) tatkala mereka semua berkumpul sesekali.

aku cuma tidak menyangka, orang yang claim benar2 mengenali aku sanggup pula bercerita negatif tentang aku, depan yang lain2.

patah dan hancur hatiku, Tuhan saja yang tahu.

dulu, aku pernah ajukan soalan pada ustaz di sekolah aku;-

kalau kita buat org tua kita menangis, walau setitik airmata, kita berdosa...tapi bagaimana pula kalau org tua kita buat kita menangis, hampir setiap masa..apa pula hukumnya?
jawapannya;








sampai sekarang aku hanya dipaksa mengikut hukum logik.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online