Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Monday, June 13, 2011

Sedikit lebih perhatian...Tidakkah aku berhak?

Surirumah sepenuh masa bukan bermaksud tidur baring makan minum terbongkang, juga sepenuh masa. Dengan 4 orang anak kecil, laundry 2 trip paling kurang, memasak 3 kali sehari minimum, basuh berak, mandikan anak, menyusukan, buat susu, buat air, layan suami, hantar dan ambil anak ke dan dari sekolah 4 kali sehari; rasanya aku berhak di beri perhatian lebih sedikit, walau tidak diberi gaji membukit. Memang balasannya nanti (insya Allah) Syurga, namun itupun kalau aku tidak merungut, mengungkit dan yang sewaktu dengannya, kan? Now, since I've blurted it out here, does this consider as whining? Terpulang. Dia Maha Mengetahui. Aku yakin, Dia juga mengetahui apa yang terpendam dan terbuku di hati. Dia yang nampak setiap langkah aku lalui, setiap bongkok, setiap tunduk, setiap cangkung, setiap gerak geri hambaNya yang satu ini. HambaNya yang lemah. Yang berkeadaan 'mudah dipengaruhi' dengan bisikan durjana syaitan yang direjam.

Lately aku berada dalam keadaan marah. Marah kerana tidak difahami. Marah kerana dibelakangi. Hanya aku yang mengerti situasi sendiri. Hanya Dia yang memahami.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online