Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Saturday, July 11, 2009

dalam lingkungan politikus

heh..aku malas sebenarnya nak bercakap bab politik.

feedback nya nanti bakal membuat aku sakit jiwa. ha ha ha...

bak kata one of my blogger dearest, politik ni tak pernah bersih. ya, aku setuju. dalam banyak2 hal, dalam banyak2 kes dan kejadian politik, aku paling tertarik dengan isu PPSMI. sesungguhnya, aku sedikit kecewa bila pendekatan yang diguna pakai 6 thn ni, ditarik balik. bukan aku tak sudi memartabatkan bahasa, bukan aku membenci bahasa ibunda, tapi apa yang berlaku ini pada aku 'menyusahkan' anak bangsa juga sudahnya. kata bidalan, hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. itulah sebenarnya yang terjadi dengan PPSMI ni.

tak apa lah. benda dah diputuskan. semoga jadi lebih elok, lebih baik dan lebih mendatangkan hasil. kalau nanti pahat berbunyi lagi, tukar bahasa mandarin atau tamil sahajalah. lagi bagus. sebab kedua bahasa tersebut merupakan antara bahasa utama negara kita ini.

tak begitu?

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online