Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, February 9, 2011

if women are weirdos, then men are, too!

aku terpanggil pulak nak menjawab persoalan si WKK berkenaan wanita. he posted it in his blog for general view and i came across it.

soalan yang di aju beliau ialah:-

1. Is having a male as your life partner is important? why?


2. When you're having 1st or will have pregnancy, do you really think about the pain you'll face during labor time?


3. Do you still love your 1st love even though they're not meant to you or you're with someone else now?


4. Which is more important? your husband or your children. (if you're married)


5. What is the most important thing you're looking into a guy?


6. Do you REALLY know what men are looking into you?

Now, let's answer him.

  1. having a male as life partner is part of showing gratitude. and trust. perempuan secara lahiriahnya mahu dan sukakan perlindungan. and having a male life partner adalah jalan terbaik. ianya juga diredhaiNya. pompuan, mesti pilih lelaki, kan? lebih afdhal. :) female with female life partner? hmmm... songsang. simpang malaikat!
  2. yes. in fact we think about it almost all the time. labour, is facing death. hipokrit kalau kata, 'takpe, redha je la.' haha! cakap memang senang. kalau yang takde akal, akan selamba jek cakap yg bukan2. untuk para ibu yang beriman, yang berperikemanusiaan, hatinya secara automatik akan mengenang dan memikirkan akan setiap detik menuju ke alam itu. alam keibuan. sakitnya macam mana. teruk ke nanti. kalau baby tersangkut macam mana? kalau tak kuat nak teran macam mana? kalau tak sempat tengokbaby macam mana? time ni lah, kita akan mintak ampun banyak2 pada tuhan, pada suami, mak ayah dan keluarga. only mothers knows the feelings. it's unexplainable.
  3. for me? no. he left with no marks in me. just a broken heart that has been mended and healed by my husband now. :)
  4. my children. naluri seorang wanita. if something happen to any of my children, I dont know what to do. that doesn't mean I don't love my husband. He's my life but my children are my world. kita yang penat bersabung nyawa lahirkan anak-anak, takkan pulak nak lebihkan bapak, kan? kita yang susukan mereka. kita yang berjaga malam salin pempes anak kencing, berak, nak nyusu dsb. kita juga laa yg lebih tak tidur malam kalau anak2 demam (hubby ada la jugak tolong, tp sbb kita sayang dia, kita suh dia tido sebab esok dia nak keje, kan? kan? kan?). Fikir secara logik, kalau suami tinggalkan kita, harta yang ada hanyalah anak-anak. so, kita mestilah jaga harta kita, kan? one more thing, husband can be replaced (no offense) but children? NO! Andai Tuhan jemput suami aku dulu, Insya Allah I won't remarry. Membesarkan anak-anak adalah priority aku. Dan andai Tuhan jemput aku dulu, aku mesti risau akan anak-anak aku. boleh ke hubby jaga nanti? paling2, dia akan suh mak dia jaga. atau mak aku jaga (susah kot, mak aku keje). atau, dia akan kawen lg. sbb tu aku bg syarat kat dia. kalau aku mati dulu, dia tak boleh kawen lagi, sehingga anak bongsu mencecah usia 18 tahun. Kejam? takkkk.. sila fikir elok2. Kalau ada para suami yang melenting membaca jawapan ini, bermakna jawapan aku ini ada benarnya dan berjaya menyentap hati mereka. :)
  5. Hati, perangai dan kerja yang bagus demi masa depan nak berkeluarga. rupa, harta etc adalah bonus.
  6. Nope!
So, are you satisfied, Muhsin? manusia ni Allah jadikan biologikalnya berbeza. This may be my answer but thousands of other women out there might not agree. :)

2 comments:

muhsin aminudin said...

jawapan yang bagus. good explanation and examples. thanks ya?

eraerzarusli said...

welcome. kena tanya ramai lagi kaum hawa. promo la di FB.. bior ramai yg tergerak nak menjawabnya. more input, more knowledge gained, right? :)

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online