Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Friday, June 26, 2009

kawan, kononnnnn

ini kisah lebih kurang setahun yang lalu...

melalui fesbuk, aku terjumpa kwn sekolah aku ni. exchanged thoughts, hp numbers etc.

the next week, she called. said that she was in the neighborhood and asked if she could drop by. well, actually, masa sekolah dulu, aku bukan baik sgt pun dgn dia. aku budak 'nakal' dan dia aku tak layan sgt sebab dia aku golongkan dlm kumpulan budak 'nerd'. back to the story, aku bgtau laki aku and then she came with her old looking kancil, along with a friend.

bila sampai, nampak je aku dia kelam kabut turun keta, siap peluk cium aku mcm aku ni besfren dia yg dah berthn tak jumpa. aku mcm org bengong jap. takde la buat tak tahu je dgn pelukan dia tu, but aku balas cuma seadanya.

aku ingat dia dtg sebab betul2 nak jumpa aku atas alasan nak reunite ke...rupanya dia ada hidden agenda; promo direct selling. bila dia mention ttg MLM tu, muka aku terus berubah. aku layan dia lagi rendah dari ala kadar; nak tak nak, acuh tak acuh. tp, mungkin muka dia dah tebal mcm dinding konkrit, dia samada tak perasan layanan aku atau buat2 kering hati.

utk buat dia blah cepat, aku dgn berat hati setuju je join dia. hari berganti bulan, dan aku dah boleh terima dia seadanya. until one day, aku tak terima bonus bulanan lagi. aku tanya dia satu soalan melalui sms, kira2 sebulan lepas..."bulan feb, aku buat sales 1k++, aku dapat bonus 100++, aku buat sales biasa bulanan dalam 300++ pun aku dapat bonus 100++ gak. dah tu kalau buat sales bawah 300, langsung tak dapat bonus, apa kes?"

dia terus membisu seribu bahasa. tak balas sepatah pun. aku bg perkhabaran kelahiran anak aku pun, dia tak reply apa2. tepon pun takde dah. kot tak tu, ada je nak call, even dah kul 11.30mlm.

fine, lepas ni jgn harap aku nak tolong dia lagi. nak join apa2 ke, pi blah sana. dalam fb pun, aku ignore je dia. orang, kalau niat tak baik, mcm tu la. konon memula kenmain rajin tepon aku, tanya belakang aku ok ke tak la..rupanya nak promo barang dia. cilake!!

ko tak ada anak, tak banyak benda nak tanggung, tp ko banyak susahkan aku. aku doa ko akan jadi lagi susah dari aku, ko tau..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online