Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Friday, December 12, 2008

begedil dan kapal terbang

aku dah lama teringin nak makan begedil. apa kaitan antara dua subjek dalam tajuk di atas? baca, dan fahami sendiri..

bismillah...

aku surf net aritu, tah cemana tersangkut kat satu blogspot nih. dia jual begedil weih..online. tapi kena self pickup la..punya la aku seronok. lalu, dgn penuh semangat berkobar-kobar, aku pun set la order dgn timing lebih kurang nak collect. disebabkan aku mention ngan dia aku pegnent..dia jadi concern sangat. ye la, dia pun seorang ibu. then, Sabtu 6/12/08 lepas, kami pun try la set 'date'. since dia tak arif jalan kat kapar ni, and dia nak ke bukit tinggi, klang and lcct, KLIA afterwards, aku mintak dia jumpa kat area shah alam, senang sket. laki aku dah setuju nak gi around tgh hari gitu. TAPI, kul 12 tgh hari masih ada kat umah. aku malas nak cakap apa2, kang dia angin kang langsung tak dapat pulak. sudahnya, sampai ke petang takde la kami berjumpa. takde la dapat aku rasa begedil tuh. dalam kul 5ptg kitorang head to klia u know..aku saje tgk reaksi laki aku, sebab aku da bgtau dia, akak begedil tu ada kat lcct till 6pm. dia macam takde apa2 jek. sudahnya aku berbunyi juga.."nak ambik begedil tak?" "Tak payah la..tak sempat nih.." jadinya? aku dgn muka kelat, lantakkan je lah. malas nak bertekak. nasib baik arituh banyak aeroplane landing..hilang juga la geram hati aku nih.




jadi, kesimpulannya aku tak dapat la merasa begedil tersebut yang sekian lama ku liurkan. hari ini...! disebabkan rasa teringin tu dah tak tertahan, dan aku rasa bahan2 yang diperlukan agak2 cukup, maka aku pun cuba buat sendiri. hasilnya? heh..tengok tangan la bebbbbb!! laki aku try test dulu, dan dia cakap, "ma, sedap ma..." ngeh ngeh ngehhhhhh...
dengan bangganya aku nak bgtau, aku dah pandai buat begedil. sok lusa, laki aku suh buat begedil sadin lak. tadi aku buat begedil daging. esok, aku masak lagi!! sedap siot...



2 comments:

manusia terlantar said...

Cuba saja dah jadi? tanpa resipe? Tangan dewa masak ke kepunyaan kamu?

Unknown said...

aiseh...apa nak buat..sudah ketereran itu lumrah bagiku..keh keh keh..dewa masak itu? aku yang pinjamkan tanganku padanya..kuakuakuakua...

weii..apecer..lama tak update blog..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online