Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Tuesday, September 9, 2008

rumah aku...

ini bukan atap umah aku, tapi atap umah jiran depan umah aku. aku ambik gambar rainbow tu je..



aku sedang takut.

we just got back from buka puasa and some shopping last sunday. we went out after zohor (around 3pm) and came back home around 9.30 pm. sedang aku leka membuang tag harga baju2 anak2 aku, tetiba laki aku bising..

"ma, mana hard disk papa?"

"uik? mana ma tau. apsal tanya mama lak. ada la atas meja tuh."

"tak ada..ma ada kemas2 meja papa? ada alih tak?"

"apa ni pa, tuduh2 ni. ma lap je meja tu. semua ada kat situ. takde nya ma nak alih apa2!"

memang..hard disk papa hilang!! aku jadi kenpius + gelabah + takot!! habis la belakang meja tuh aku cari. siap selongkar bakul mainan anak2 aku, kot diorang pepandai lak memain benda alah cenggini. but then aku terpikir..takkan pulak pandai budak2 nak cabut kabel usb & adapter hard disk tuh? memang tak logik!

then aku teringat!! i did saw a movement early saturday morning around 3 am. kitorang kan tido bilik bawah, the whole 5 of us. that night papa came back home a bit late, around 2 am. ada recording. dah alang2 balik lewat, sahur sekali. around 2.45 kot, masuk bilik la, si kecik nak nyusu, layan la. dah tuh bila berpusing mengadap pintu bilik, i saw a slight movement in my living room (umah jiran belakang tu memang selalu tak tutup lampu dapur dia, jadi ada juga bantuan cahaya untuk rumah kitorang). aku kejutkan papa, but he sounded asleep. penat sangat la tuh. pastuh aku check lagi sekali. kot2 la mata aku buat lawak pagi. sah. mmg ada movement. grabbed my henpon, called home phone. tujuan aku adalah untuk membuat 'si dia' blah. takot siot..tapi aku beranikan diri keluar dari bilik. keselamatan keluarga dan anak2 aku lagi penting. dengan bulu roma masih tegak berdiri, aku search seluruh ground floor umah aku. siap kibas2 langsir, kot2 ada yang nyorok tang tu. tapi aku tak cukup berani nak naik atas.
  1. sebab takde lampu (umah aku tak fully furnished lagi).
  2. aku dah takut sangat.
  3. yang aku jumpa cuma seekor lipas di tangga yang akhirnya mati aku ridsect kan gila2.
agak2 yakin takde orang, aku masuk balik bilik. sambung tido. kang terlajak lak subuh. but aku memang mengadap je ke pintu bilik yang aku kunci kemas2. sampai hari ni, aku masih takut. time tu, takde plak aku terpikir nak check ada barang hilang ke tidak. maklum, tgh takut-takut berani. bila papa bising that sunday, baru aku teringat. maknanya, aku memang tidak salah. maknanya, mata aku memang tak buat lawak pagi!!!

aduh..mengulang cerita saja sudah membuat perut ku memulas.



nak berak..tunggu esok siang lah.




************************************

2 comments:

manusia terlantar said...

Ish, pikir je pegi berak .. susah jugak tu..

Ingat sebelah kiri komputer tu cpu kamu. Rupanya cpu kamu bersaiz kecil sahaja.

Pasang grill kat tingkap?

Unknown said...

pasang grill? aku dah 2 minggu suh si keong tu buat grill cepat. baru semalam aku marah dia. esok dia dtg aku nak mintak diskaun! ha ha ha!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online