Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, May 11, 2011

sesekali..ku rasa teringinnnnnnn!!

aichehhhh!!

lagu tu la aku dok nyanyi masa pertandingan kat sekolah 19 tahun lalu. hahhahahahah! tak dpt 1st, 2nd pun takde hal punya. (suami aku ckp -err..suami aku umpama Ramli MS + Roslan Aziz pada aku, yer- suara aku tarik tinggi, sedap. hahahaha..jgn marah!)

teringin nak itu ini begitu begini dan macam2 lagi. tapi tanggungjawab sbg seorang isteri dan ibu membatasi segala gerak geri. aku mahu aktif itu ini macam dulu2. hubby tau keinginan aku, sebab dia kenal aku dulu pun sbg seorang yg aktif. dari meeting puteri umno sampai tgh mlm, hingga lah ke pertandingan nyanyian AmBank, dia tahu aku jenis macam mana. jadinya, bila sekarang dah terperap kat rumah (aku pun bukan jenis suka keluar huha-huha yer..kalau takde apa2, aku lebih suka dok umah! macam mak aku!), kadang2 that look of kesian, terpancar jugak kat muka dia, bila tgk aku tung-tang, ting-tong kat umah dgn kerja rutin dan urusan anak2. sesekali, kalau kami keluar jogging dan beriadah dgn anak2, suami aku yg lebih2 happy. aku suka bila dia tgk aku berlari (sprint), sebab aku suka bila dia kata aku cantik dan ada gaya. hahaha. I was a sprinter, years ago. masa sekolah. so, don't judge a book by its cover, okehh?! :D

bila tgk status para rakan di FB, atau juga cicipan di twitter; bila menyatakan pergi cuti sana, shopping sini, dine sana, hiking sini, spa sana, facial sini etc, tak dinafi, terdetik juga cemburu di hati. Dan suami akan dengan bijak membunuh rasa cemburu itu dengan menyatakan,'diorang takde benda yg mama ada, sebab tu spend time buat benda2 tu semua.'

..dan aku akan senyum juga. walau kelat, tetap ada rasa bangga.

aku ada apa yang mereka tak ada. dan itu ada betulnya.

aku ada anak2 yang ramai untuk di didik dan di jaga. mereka hanya ada satu atau dua, yang ditinggal di rumah penjaga, atau ibubapa.

ye. walau naluri aku tetap menegakkan keinginan dan cemburu, kata2 suami (walau hanya penyedap rasa, atau mungkin penyelamat aliran keluar duit dia..hahahah!) aku terima juga.

'one day, sayang. bila anak2 dah besar, kita dating je setiap masa, ye..' janji suami, yang selalu diutara.

oh ya.. dia siap plan nak beli kete kecik.. e.g mini cooper, utk dating, bila kami dah berusia.

hahahahahaha!

'ma tunggu, pa.. janji ya?'

2 comments:

apple hijau said...

saya pula sgt cemburu dengan isteri2 yg duduk dirumah menjaga, mendidik, menghantar dan menjemput anak2 sendiri dari sekolah.

kalau saya duduk rumah...alamatnya...dot dot dot
ha ha ha ha

Unknown said...

CAH: huhuhu..fitrah la tu, kan? yg sini cemburu yg sana, yg sana cemburu yg sini. hehehe..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online