Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Monday, May 11, 2009

laici oh laici...


lama sudah bah aku teringin makan laici. the fruit itself, not the peeled one in a can.

sabtu lepas, jalan2 kejap. biasa, perjalanan tidak dirancang. pi makan murtabak sat, for lunch and took off to the main road. sumpah takde arah tuju. nenown jek la..then, spt yang aku dah agak, mesti menjurus ke arah klia/ sepang.

aku cakap kat laki aku, mana nak cari buah laici. itu kali yang entah ke berapa aku suarakan pada dia. dia cakap, mana nak cari kat sini..dia tak tahu. aku cakap, nanti kalau sempat kita cari kat cold storage ke, mana2 ke, ekk? dia angguk jek.

we headed straight to klia. tgk kapal terbang jap (hobi kitorang sekeluarga ni..). pastu ke sepang. dalam membuat keputusan nak ke kanan ke, kiri ke, kami singgah zohor jap kat masjid sepang. mementang tak ramai orang kat masjid, budak2 ni buat cam masjid sendiri pulak. mujur tak memekak. puas hati agaknya dapat jejak ke masjid. selalu juga si ziyad ajak ke masjid. nak ikut papa gi masjid lah, nak ikut tok ki lah. bukan tak nak bawak, tp budak 3 thn beb, kot bawak gi solat jumaat, tak kecoh? aku risau dia merayau ntah ke mana time bapak dia sembahyang. kan susah...haish...

selesai solat, we headed to? PD la, mana lagi. and believe it or not, aku jumpa buah laici kat PD!!! punya seronok tak ingat. memula aku dah nampak kat tepi jalan. tapi pa kata bukan..aku salah tgk katanya. aku pun iakan aje lah, sebab aku tak pakai kanta ekstra. sampai pekan, bila berpusing2 cari gerai cendol, ngam2 ternampak peniaga buah tu tgh mengikat dan menyusun buah laici. ya allah..rezeki betul. konfom, aku suh laki aku beli. 14 hengget beb, seikat..tapi aku puas hati. laki aku cakap seronok tgk aku makan. sungguh2! aku cakap, rupa sungguh2 begitu hanya boleh dilihat pd ibu mengandung yang mengidam jek..hehehhe..

disebabkan cuaca yang teramat terik, kitorang decide tak nak lama2 kat PD. pukul 5 mcm pukul 12 tgh hari beb..headed to putrajaya, anak2 nak jogging. hangkutttt...but pg makan jap kat alimaju di charterfield, sepang..ala, pekan koboi tu...dah tuh baru anak2 semangat nak lari2 dan bergayut kat putrajaya tu..dekat maghrib, kitorang balik.

lepas maghrib, papa gi ofis kejap. ada keje sket katanya. okeh lah. aku pun dah ngantuk. so were my children. rasanya belum kul 10 dah lelap dah anak2.

kul 11, aku call mak. dia tgh boarding kat klia. nak ke China ikut rombongan puspanita. saja call..
sempat juga aku wish happy mother's day kat dia. seronok je bunyinya dia nak jenjalan tu.. :) kejap jek cakap dgn mak. dah boarding, kan..kene tutup fon. lepas tu, aku sms papa, bgtau dah nak tido. dah terima reply, aku pun lena..sama anak2...

3 comments:

Ami said...

Ek eleh kak. Pegi KLIA tak sound kami (sy dan gop). Leh amik gambar. Pastu mkn ramai² kat bagan lalang.
Amacam?
ko on tak gop? kira on la kan?

¿n0die? said...

kite suke sgttttttttttt... manggis!

(ok xda kne mengena).

manusia terlantar said...

On!!

Mari~ Nyanyi sesama~

Lalalalala.... On on on... Lalalal On on on...

*ek?*

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online