Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, December 15, 2010

politik?

bila sebut isu politik, mesti banyak silent reader (walau cuma 3 org..byk la tu, kan? :P) yang akan mula angkat kening dan lebarkan telinga, dan mula menunggu peluang untuk mengetuk kunci kibod utk menghentam hujah aku, kan? ehh? :)

dalam facebook, mcm2 kerenah, mcm2 gelagat, mcm2 perkataan penggiat dan penyokong tegar parti politik ni. no matter which side they are on, they turn out to be the same. LOL!

kenapa agaknya aku berkata (bleh dengar ke?) sedemikian rupa? sebab aku pernah nyatakan kat status fb aku dulu, dan aku ulang sekali lagi di sini,

Ko kutuk dia, dia kutuk ko, bahasa korang sama, caci maki pun sama, makanya korang semua sama sahaja!
makin sakit hati aku bila terima macam2 timbunan sampah updates dari page2 yg kononnya menyatakan hanya isu politik semasa. tak ada kerja lain agaknya la diorang ni, kan? nak jugak aku tau, kalau dia lelaki, tah dah ada keluarga ke, tidak ke, anak bini ko cukup makan pakai ke, tidak ke, etc..bla..bla.. dan kalau ko perempuan pulak, ko takde laki nak jaga ke, takde anak nak suap makan ke, atau mungkin takde keje kat opis nak buat ke? bla..bla.. jugak..

kelakar pun ada jugak kadang2. tapi yang lebihnya mestilah sakit hati. i have stated over and over again; aku pro kerajaan. tapi tak bermakna apa yang kerajaan buat, aku sokong membuta tuli. aku pun tahu hak aku sebagai warganegara. don't underestimate me.

ironinya, mereka2 yang menentang secara lantang SETIAP cadangan dan pergerakan kerajaan ni, mereka yang makan gaji dgn kerajaan. mereka yang hidupnya bergantung dgn gaji yg diberi kerajaan. kelakar tak? bila di tanya, di pertikai akan tindakan mereka, merek akan cakap, mereka kerja dgn tulang 4 kerat mereka dan gaji itu adalah sememangnya hak mereka, regardless of the politics matter. tapi, cuba timbang tara betul-betul. kalau ko duk satu umah dgn mak abah ko, tp ko kurang ajar dgn mak abah ko, ko sesuka hati memaki mak abah ko, sedangkan mak abah ko tu yg bg ko makan, apa pekdahnya ekk? berkat ke?

Islam itu indah. tak payah dipolitikkan. aku pun tak suka bila ada menteri2 yg sindir2 parti lawan dgn perkataan yang tak menggambarkan kebijaksanaan. sebab aku akan labelkan mereka sama je. tak payah sebut la menteri mana yang lantang tu. ada juga yg tak berapa lantang tapi bila disoal atau diminta memberi ulasan balas, akan juga berkata yg tidak elok dan tidak sedap di dengar. anda beragama Islam, balas dengan peringatan ringan je, tanpa menggunakan perkataan yang agak mengarut, tak boleh ke? berkias-kias, sambil selit ayat quran dan hadis, lagi pedas kot.. tapi, mungkin juga politik ini tak boleh pakai bab kias-kias.. sebab masing2 takkan faham atau juga buat-buat bodoh piang, takmo faham.

sukati korang la nak berpolitik.

2 comments:

MR. said...

err .. kalo yg keje ngan kerajaan Negeri Selangor or kontraktor yg dapat projek dari kerajaan Negeri Selangor tu, camne nak kira tu?

eraerzarusli said...

Nak kira apa plak, MR?

bior je le. kalo deme ngutuk, sama juga le deme.

pendek kata, tak yah kutuk2, maki2 walau dgn sapa pun kita keje, walau apa pun parti politik kita. keje dgn ikhlas ati, dah la. dgn niat nak cari nafkah. Tuhan dah bagi akal, guna sebaiknya.

lama tak nampak, MR..? hehehe

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online