Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Monday, December 20, 2010

2 minggu lagi..

2 minggu lagi, cuti sekolah akan tamat. Sesi persekolahan baru akan bermula. Persiapan, tidak membimbangkan sangat. Cuma perasaan. Perasaan ini yang sepatutnya dirisaukan. Melangkah ke alam sekolah rendah, dan mula menjejak kaki ke alam persekolahan bukan sahaja gangguan perasaan pada anak-anak, tapi juga mama papanya! Errr.. mungkin papanya tak ada apa sangat, mama yang kecut lebih.

Yes. Butterflies are way too many in my stomach and increasing each day as the moment is coming so soon, now.

Dalia nak masuk darjah satu. Apa sangat la yang mama dia bimbangkan ni? Aku tak bimbang akan waktu sekolah dia.Tidak juga bimbangkan cara berkawan dia nanti. Cuma bimbang waktu makan. Memang boleh bawak bekal tapi sampai bila tidak mahu di ajar dia membuat urusniaga kecil di kantin sekolah? Perlukah aku menunggu dia di kantin untuk memerhati urusan 'jual-beli' nya nanti? Sesungguhnya, aku risaukan penipuan dan adegan tolak-tolakan, rebut-rebutan. Aku risau, kalau aku berada di sana memerhati, dan ditakdirkan apa yg tidak aku ingini berlaku di depan mata, si penipu mungkin lebam pipi aku tumbuk, atau mungkin saja aku akan memalukan anak aku by making a scene, in order to 'save' my child?

Go with the flow? Perhaps I should. Sesungguhnya aku yakin dgn Dalia. Cuma aku risaukan persekitarannya nanti. Dalia pun boleh tahan barannya juga. hahaha..! I'll prepare her meal for as long as she'd asked for. Besides, she's not a heavy eater. Dia tak makan nasi lemak kecuali nasi lemak kosong dgn telur rebus sebiji. Itupun dia makan telur kuningnya saja. Dia tak makan mee goreng atau nasi goreng atau bihun goreng kalau ada kelibat sayur taugeh, kucai, sawi hatta bawang! Dia cuma gemarkan western-like meal. hahaha.. Fine, blame me. Takpe. Aku akan masak nasi lemak, mee goreng atau apa jua makanan Malaysia tanpa aksesori untuk dia. Tapi, aku akan tetap ajar dia urusniaga jual beli juga. Dengan penuh kesabaran, diharapkan. hhehehehe.. She may wants to buy something like nuggets etc, like her friends, I presumed. Ok..ok..

As for Ziyad, I do worry about leaving him at school, since he's mama's boy. He may seem tough, may sounds naughty and loud, but truly, he's loving and caring and sensitive. Don't worry about meal time, for he'll indulge almost everything. Just be prepared, for his criticsm if the food's sucks. He'll say it out loud. hahahaha!

Ya Allah, berikan aku kekuatan dan kesabaran menghadapi situasi yang aku risaukan nanti. Hanya padaMu aku berharap.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online