Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Tuesday, August 5, 2008

Jualan Langsung?

pergghhhh!!...sure ramai yang ala ala takut bila dengar perkataan tu, kan? takde apa pun sebenarnya. pada aku jualan langsung ni bukan untuk orang yang malas nak keje tapi nak cari duit banyak; cuma ianya lebih kepada alternatif nak cari pendapatan tambahan. eh..eh..? aku ke yang berkata-kata sedemikian rupa? ya betolll....!! kalau dulu aku rasa MLM ni macam menjengkelkan but diam tak diam, sejak aku berenti sekolah, ada la dua tiga MLM juga aku join. err..ye ke? dua tiga ke? yer...tapi rasanya yang paling byk, ZHULIAN kot. at first mak yong aku yang goda. aku malas nak dengar pujuk rayu dia, aku pun setuju jek la join. niat aku bukan nak pg menjual dari rumah ke rumah; takde keje!! aku cuma nak pakai sendiri je. pastuh bila aku keje kat AmBank plak, aku nyer officer plak goda. seperti biasa, aku yang mmg malas nak layan ni, join jek sekali lagikkkk...but this time, best sket la. sebab aku dah bertunang, jadi dalam kepala aku, byk nak belikan untuk tunang aku. (masa tu, laa). lagipun, dah keje kan..dah ada duit sendiri..sampai aksesori masa kahwin dloo pun..aku pakai Zhulian. keh keh keh...

Sekarang? Zhulian juga. but this time more focus on healthy lifestyle. barang kemas memang aku tak berapa minat. tak tau kenapa. mak aku pon takde simpan barang2 kemas sampai tahap satu kapal. sebab tu anak2 dia takde yang minat kot. adik2 perempuan aku pun takde yang poyo-poyo berbarang kemas. setakat cincin sebentuk, gelang tangan seutas..ada kot..(ada laa, aku yg belikan ). adik aku erin tuh, lagi la..tah mana punya tali kasut ke tali beg ke dia lilit2 kat tangan dia, jadi gelang. hehehehe..aku rasa budak2 sekarang lagi kreatif dan taste diorang more to something unique and simple. Pada aku, healthy lifestyle is a need, nowadays. aku masih muda, dan aku tak nak tua sebelum waktunya. aku tak berapa risau with my looks sebab aku masih comel macam budak sekolah. kalau aku gi shopping ke, memana ke, tak bawak anak..orang bleh panggil aku 'adik'. walaupun yang memanggil tu bebaya adik aku yang kat putrajaya tu...heheheh..kekadang bangga gak...TAPI..!!! badan aku nihhhhh...turun banyak kilo since aku beranak Dalia, but the recent c-section buat badan jadi teruk. dah la badan aku mmg besar..then tak dapat lak nak bertungku dan buat treatment especially kat perut. tension tahap keldai, tau tak!! jeans bleh masuk, tapi takleh zip. isk.. huwaaaaaaa!!! tu yang kena dressing ala-ala ibu tuh..memang la aku ni ibu beranak 3 but tak nak la nampak mcm ibu-ibu yang ada anak 3 juga, but semua dah tahap masuk 'U'...anak aku sekolah tadika pon belom...sedih beb. jatuh self esteem, tau. takpe..sekarang aku nak ubah gaya hidup sihat. nak slim down pun cara sihat. biar lambat but berkesan dan tak memudaratkan.

sekarang ni, tgh ushar pelapik tilam terapeutik dari Zhulian. kebetulan aritu ada kawan datang, siap bawak tilam tu. actually she called first. tanya khabar dan kebetulan on that day i had back pain; kesan dari slip disc surgery 5 years ago. so dia pun bagi la try (memula sejam jek). aku pun rasa selesa sket la. anak2 pun tido sedap je atas pelapik tilam tu. then kawan aku tu cakap, leh bg aku pinjam seminggu untuk rasa kesannya. aku dah seronok dah. tapi aku risau satu je..PAPA. bila papa balik on that afternoon (lepas asar) MEMANG dia ada tanya dan the look on his face, no need to be explained. nevermind. aku pujuk dia suh try dulu. and he did for about an hour. the results? he woke up with big smile on his face. 'bagus la, ma..' kata dia. 'pa rasa fresh & lega sket.' aku dah senyum. 'ni ada harapan ni nak beli ni..' aku cakap..and as to date, good news keep on coming in our lives and maybe this friday, we will have our own Therapeutic Mattress. yeay!! may our lives be more healthier and fresher!!

*******************************************************

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online