Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Monday, April 4, 2011

Apa nak jadi ni? Lepas tangan?

Status aku di facebook malam tadi:-

‎7-year-old died in Kangar, assaulted by teacher? I blame the parents 1st. Then the heartless, insane, mentally disorder teacher. Apa jadah budak darjah 1 duk asrama? Bdk tingkatan 1 pun kita (mak bapak) risau, inikan pulak darjah 1!

Murid yang dikatakan dipukul oleh seorang guru di asrama sebuah Sekolah Agama Rakyat di Jejawi, Perlis sehingga koma Khamis lalu, meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah di sini hari ini.

Saiful Syazani Saiful Sopfidee, 7, disahkan meninggal dunia pada pukul 8.50 pagi tadi sejak dimasukkan ke hospital berkenaan Jumaat lepas. Mayatnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Tok Paduka, Kangar petang ini.

Kejadian tersebut dilaporkan berlaku pada pukul 7 malam pada hari kejadian apabila seorang guru lelaki yang berumur 26 tahun dikatakan telah memukul kanak-kanak tersebut selama hampir dua jam sehingga dia pengsan. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perlis, Supt Nashir Ya berkata suspek yang juga Penyelia Asrama sekolah berkenaan telah ditahan pada pukul 10 malam tadi.

"Polis masih menunggu laporan bedah siasat dan menyiasat kes ini di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan," katanya. Ibu angkat mangsa, Hazirah Chin, 38, berkata sebelum dimasukkan ke Hospital Sultanah Bahiyah, anak angkatnya yang tidak sedarkan diri itu dibawa ke Hospital Tuanku Fauziah, Kangar pada pukul 1.40 pagi Jumaat.

"Saya dapat panggilan daripada seorang ustaz. Dia tanya sama ada Saiful ada penyakit tarik (sawan). Saya kata tak ada. Lepas tu dia kata dia nak datang ambil saya ke hospital sebab Saiful masuk hospital dan kena pindah ke hospital di Alor Setar," katanya di rumah mayat Hospital Sultanah Bahiyah.

Hazirah berkata dia dapat melihat kesan melecet pada pergelangan tangan mangsa selain kesan lebam di bahagian matanya. "Saya diberitahu Saiful alami pendarahan di bahagian kepala. Pada mulanya doktor kata dia stabil tapi semalam (Sabtu) doktor beritahu dia sudah tak ada harapan untuk hidup," katanya.

"Ketika mula-mula masuk asrama, arwah gembira sangat-sangat. Dia kerap balik sebab sekolah tak sampai satu kilometer dari rumah kami," tambahnya. Bapa kandung mangsa, Saiful Sopfidee Marzuki, 34, berkata anaknya dipelihara oleh keluarga angkat selepas isterinya meninggal dunia ketika Saiful Syazani baru berusia tiga tahun.

"Kali terakhir saya bertemu anak saya setahun lalu, sebab saya tinggal di Langkawi dan baru berpindah ke Jitra sebulan lalu," katanya. Saiful Sopfidee berkata dia dimaklumkan mengenai kejadian yang menimpa anaknya pada pukul 8 pagi pada hari Jumaat bahawa Saiful Syazani dimasukkan ke hospital kerana dipukul orang. Selepas melihat keadaan anaknya akibat dipukul, Saiful Sopfidee telah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kedah pada petang Jumaat.

- Alor Setar, 3 April 2011, Sumber dari BERNAMA.


Soalan aku ialah:-

  1. kenapa budak sekecik itu di masukkan ke asrama? 1km je, duk asrama buat apa? Aku yg masuk asrama tingkatan 1 dulu pun kena buli, inikan pulak darjah 1.
  2. kalau sekolah agama, gurunya boleh jatuh hukum sendiri ke? banyak canteekkkkk!!! banyak setan dah kencing atas kepala la tu, tu yg sewel tu!!
  3. dua jam, ikat tangan kat kisi tingkap, takde orang nampak ke? warden tu sekor2 je ke kat asrama tu? musykil la. takde senior? ke, semua dah kena ugut? sekolah ajaran sesat? cikgu semua gila?


Makanya, sebelum hantar anak ke MANA-MANA SEKOLAH pun, sila periksa latar belakang sekolah tu dulu, tgk perangai guru2 dsb. Ulama pun belum tentu anaknya jadi manusia, tau!!

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online