Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Tuesday, October 12, 2010

tragedi kemalangan ngeri di km224 kelmarin..

sebenarnya aku terlewat sehari mengetahui berita tersebut. kejadiannya 10-10-10, tapi aku tahu lewat petang 11-10-10.

aku tak tengok berita agaknya, la. paper pun tak baca. malam tadi baru berkesempatan tengok berita penuh. sayu tersayat hati aku menengok keadaannya. aku takde pulak terbaca, atau terdengar ada kanak-kanak yang terbunuh dalam tragedi tersebut. kalau ada, lagi lah luluh hati aku ni. menonton berita saja sudah cukup menggenangkan airmata. yang pertama terlintas di fikiran, pastinya 'andai aku di tempat mereka.. ' andai mereka yang aku sayangi dengan sepenuh jiwa ini pergi, hanya Allah saja yang tahu, betapa aku tak mampu menerimanya nanti. Ampunkan aku, ya Allah. lindungi mereka yang istimewa ini dari segala musibah dan malapetaka, ya Allah.

aku tak sanggup untuk melihat gambar-gambar ngeri kemalangan tersebut yang dipapar di mana-mana. malah di youtube juga ada yang memuatnaikkannya. di kongsi pula di laman facebook! sangat ngeri. tapi kalau ada yang teringin melihatnya, boleh lihat di SINI.

sebagai manusia biasa, perasaan takut pasti ada. cumanya, beringatlah. baca doa naik kenderaan, kalau mahu ke mana-mana. setidaknya, bacalah ayatul kursi. paling kurang, bacalah bismillahirrahmaanirrahim. semoga kita semua dalam lindunganNya, insya Allah.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online