Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Sunday, October 9, 2011

Hati..

Mungkin sebab mengandung, emosi aku banyak berkecamuk. Marah dan sensitif, tak menentu. Aku sakit hati, mudah sakit hati dengan macam2 perkara2 yang berlaku sejak akhir2 ni. Semuanya akan aku kaitkan dengan apa yang PERNAH berlaku sebelumnya. Malah, 7, 8 tahun lalu. Dan air mata ini mudah sungguh mengalir. Aku rasa terpinggir. Tak dipeduli. Sendiri. Ada waktunya juga, aku mahu pergi jauh2 dari tempat bermastautin kini. Aku penat memujuk hati. Aku jenuh merawat luka sendiri. Ada ketikanya juga aku berasa yang aku sudah sedia untuk dijemput 'pergi'. Anak-anak... merekalah penguat semangat aku. Bila hati aku luluh, aku akan pandang mereka. Aku akan berkata pada diri sendiri, 'kuatlah hati, demi anak-anak ini'. Aku malu memohon padaNya untuk kuatkan diri, tenangkan hati sendiri, sedangkan aku tak cukup berusaha untuk mendapat ketenangan itu. Tapi pada siapa lagi harus ku luahkan? Bila aku termenung, suami akan tanya, kenapa. Dan aku akan cuma menggeleng kepala. Bila aku menangis sendiri & berhingus, suami akan tanya juga, dan aku cuma kata, 'nak selsema agaknya'. Kalau ikut rasa hati, ingin ku luahkan segalanya pada dia. Tapi, cukup2 lah aku membebankan dia dengan emosi aku..... Dia juga ada beban masalah yang tidak dia ceritakan pada aku. Kadang kala aku rasa seolah aku mengerti hatinya, tapi sesungguhnya, banyak yang aku tidak tahu. Cuma, jika bebanan itu terlalu berat, dia akan kelihatan lain macam. Dan aku hanya akan bertanya, jika aku rasa perlu, jika aku rasa dia memerlukan. Adilkah aku?

Abang.. kalau ada apa2 jadi pada ayang, selagi tidak melibatkan kematian, tak perlu lah beritahu mereka, ya.. Biar kita uruskan sendiri, ok? Ayang dah penat terasa hati. Maafkan ayang juga... sebab kurang memahami abang..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online