Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Wednesday, September 7, 2011

Aidilfitri 2011

Apa yang best? pada aku biasa-biasa aje. Even pada raya kedua, rasa sangat teruk dan tak best!

Apa nak buat, kan? Asalkan anak2 rasa seronok, sudah cukup. Mood nak update blog pun tak datang2. Sibuk? Tak juga. Raya cuma masak nasi himpit dan kari ayam. Mak mertua buatkan ketupat pulut dan kuah kacang Cocos. Pregnancy kali ni aku rasa lemah dan berat sangat. Tak banyak yang boleh aku buat. Mood  manjang tak ada.

Pra-raya pada aku seronok. Perasaan nak raya tu, seronok. Shopping baju anak2, beli langsir, sarung Klippan, kasut dan meja makan. Tengok muka anak2, yang kelihatan seronok walau puasa, menambah rasa ghairah nak beraya. hehehehe.

Aidilfitri kali ni juga mencatat sejarah tersendiri. Habis semua rumah pak2 & mak2 sedara belah mak aku yg kami kunjung! Cuma rumah Anjang je belum terjah, sbb dia balik Kelantan lama sgt. hahahah. Sekarang dah mula sibuk dengan urusan majlis kahwin adik aku, minggu depan. Hujung minggu ni mungkin bertandang lagi rumah mak, tgk2 dan bantu2 apa yg patut. (dengan keluhan berat) tak banyak juga yang aku boleh bantu. Anak2 sekolah, dan kecik2 lagi. Aku tak suka anak2 hingar bingar rumah mak. Nanti tak jadi apa. Elok2 boleh tolong2 siap itu ini, jadi kelam kabut dek anak2 kecik ni. Jadinya, aku cuma buat dan akan buat apa yang mak suruh aku buat. Nampak segala persiapan pun, dah hampir selesai. Minggu ni, my hubby akan siapkan wiring kat umah mak. He's the man! :) Last week before raya dah bertandang juga rumah mak (anak ponteng sekolah) sebab kena stay utk tunggu orang repair & servis aircond. dah banyak kali panggil orang buat, kata ayah, tp teruk gak. Makanya, hubby aku panggil this service company yang mmg trusted by him dan dah banyak kali pasang, servis & repair a/c rumah aku, studio dan ofis hubby. So far, ayah dan mak kata, OK.

Semalam, paling bahagia! My sweet darling Dalili took off her leg cast.. Now she can walk (even not properly; still adjusting, maybe) and this morning, she was riding her bicycle! You don't know how I felt, yesterday when they took off the cast, when we physio her to walk around, when we saw the blur face of her trying to adjusting her leg, when she cried of 'panic' pain, when we saw her skin shedding off, while I was cleaning it, and when I saw the redness of the itchy rashes that occurs due the long wrap. I tried not to cried. Was hard to hold back my tears. Luckily she didn't see but my hubby did!

Well, hoping that everything will be ok.

Wishing all Muslims, Salam Aidilfitri dan maaf zahir batin!


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online