Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Thursday, January 7, 2010

updates..updates..

it's been a while, eh?

wanting to update my blog like crazy but got stuck with chores and kids and stuff.

guess what? i finally got my menstruation. ha ha. itupun lepas makan pil doktor bagi. biasanya aku tunggu sampai dia normally dtg sendiri but this time i don't want to wait for i scared it might be too late. understood? aku tak nak pregnant lagi. dulu, masa anak dara, aku jenis yg tak konsisten bab period meriod ni. kdg2 ada, kdg2 takde. sethn takde, then appear pulak. paling lama pun kalau period, cuma 4 hari. abih la kena kata dek mak2 sedara, tak subur lah, nanti susah dapat anak lah, leh kena sakit puan la...macam2 je lah. tp dah kawen ni, aku plak yang berderet dapat anak. Subhanallah. kan? moral nya, jgn suka ngata org. kihkihkih..Tuhan tu kan Maha Kuasa.

si kecik A-een dah tumbuh gigi. 2 batang. dah pandai duduk sendiri. dua kali aku terperanjat sebab tiba2 tgk dia dah duduk. mulanya nak marah sape2 yg dudukkan dia sebab aku takut dia terlentang tanpa perhatian mama papa tp bila tgk anak2 yg lain were no where near a-een, aku jd kenpius jap. then baru perasan, dia dah pandai duduk sendiri. bila aku nak tgk je aksi dia duduk, dia mcm sengaja plak takmo tunjuk. notty aa tuh. dah tuh, kenmain lagi dah pandai menjerit-jerit sekuat ati. gi restoran mamak ke, kfc ke, shopping mall ke, asal boring je dia menjerit. cheh! bergegar gegendang telinga dibuatnya..

darling plak, dah makin keletah. tak nak kalah jadi p.a aku kat umah. tepon bunyi, nak sibuk ambik. nak ambik remote astro, sampai bergaduh-gaduh. sibuk2 juga nak tlg buat susu, padahal dia mintak aku buat. ha ha ha..makan nak suap sendiri, bersepah-sepah la jadinya. kena marah dah tak nangis kuat2 dah sekarang. dah pandai konon2 memendam rasa, airmata je bergenang. adoi..part ni aku tak leh tahan. aku jadi sayu. TAPI! kalau gaduh atau kena pukul dgn abg kakak, dia takde tunggu dah, terus menjerit nyaring! ha ha ha..politik btol!!

ziyad. dah jadi computer expert. dia bleh on laptop aku ni, insert passwd dan klik ikon mozilla. dah tu ckp kat aku, 'mama tgk internet dulu ye. nanti yad nak main game' muahahhaha..kalau lepas mandi, sure lambat2 nak pakai baju. suka terkayang-kayang berbogel. aku ugut nak panggil india kuil suh ambik dia, baru menggelupur. siap nangis2. muahahhaha..dok ngadap pc game punya lama. mainnya takde la hebat mana. asal tak berjaya je, suh mama yg main. poyo gila. makan pun dah tak berapa nak ada selera dah dia. apsal ntah. makanan yg dia suka pun, cuma sesuap dua je dia terima. sangat suka minum teh tarik. cemana?

si kakak; dalia dah 6 thn. tadika lagi. but this time serious. aku buat tekad utk diri sendiri on behalf of dalia, not to skip classes anymore. i want her to learn well. lambat atau cepat, bergantung pd keadaan dia. hopefully dia takde masalah. but she seems to love mathematical and art stuff, then language proficiency. bab2 nak eja2 ni, dia lambat nak respon. bab2 kira2, dia suka plak. nampaknya la begitu. kat umah, we as parents do help and guide as much as we could. we certainly want the best for our children but we dont want to be the one to be blamed when they got stuck into something that they dont like, which resulted in their rebellious act later. uhh? sounds like an experience? well, we have our own stories, right?

when they talked about their age (kids got excited, of course, when they know their 'number' has increased, WE DON'T. hahaha!), i can see how bright their eyes turned. it's like they wanted to be like us; the grown ups sooner than they should. kids..

dalia pernah berdialog, 'kalau kakak 6 tahun, mama umur berapa?' mama jawab, '31'. 'kalau kakak 7 tahun?' 'mama 32 laaa' 'papa, berapa?' 'papa 35, knp?' 'ooo..nanti mama papa jadi tua la, kan?'

ehhh..bleh tak aku cubit dia? heheheheheh..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online