Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Friday, July 23, 2010

blogwalking.. manis, pahit, sayu, pilu, riang, ria, indah, pesona, kecewa.. semua dikutip dalam satu masa..

asal aku ada waktu kelapangan, aku akan berblogging. namun setiap hari aku akan jenguk2 blog2 aku. intai2 kot ada komen yg perlu dibalas. kot ada shoutmix yg perlu di baca lalu mengulang singgah mahupun memulang ziarah blogwalker lainnya. macam2 jenis entri, dari kisah hidup di tanah asing, masakan harian, hidup pelajar dan kaki tipu internet, serta berbagai rencah hidup lagi. dan aku akan pasti, menjenguk ke blog keluarga dulu. (adik aku no 4 je pun yg ada blog, org lain takde..:P).

aku kagum dengan dia. pada aku dia sgt beruntung. banyak aspek, banyak sebab. bila baca tulisan2 di blog dia, aku akan jadi rendah diri (walau aku sama tinggi dgn dia). aku jadi mandom tiba2 dan akan mula mengeluh hiba. aku pasti akan sesali diri, kerana tak mampu setidaknya menjadi sebaik dan sehebat dia. malah aku yang paling 'low-ranked' antara adik beradik aku, walau aku anak sulung. (kalau adik aku bc, dia akan cakap, "kakak ni tak abis2 nak rasa rendah diri" aku yakin sgt! :P)

mampu kah aku jadi setabah mak, sehebat ayah? mereka idola aku sampai mati. flaws are human nature. diorang tak bersalah, kiranya aku tidak sehebat mana. salah, semuanya dari diri aku sendiri. orang kata, tak elok menangisi nasib. ianya tidak akan dan tidak mungkin berubah sendiri. dan masa tidak mungkin boleh diputar kembali. setiap kali aku telefon mak, di hujung bicara, aku pasti akan sayu. sebab, mak akan ucapkan 'i love you' pada aku. dan aku akan balas dgn suara tenggelam timbul dek sayu 'i love you too'. kenapa aku sayu? sebab ucapan itu hanya wujud, setelah aku berumah tangga dan bergelar ibu. setelah aku keluar dari rumah yang selama ini memayungi aku. my parents are conventional people. i don't blame them. but to have such a feelings to me is normal. i'm a human being too, right? Ayah pula, aku cuma dengar kata2 indah dia masa aku bergaduh dengan angah, dulu. takkan nak sengaja gaduh dgn angah, baru leh dengar kata2 indah, ye tak?

pada aku, yang masih lagi menguatkan hati dan semangat untuk membiasakan diri dgn situasi yang telah sekian lama terjadi ini, amat payah. kenapa, ye? susah sangat ke aku nak terima situasi dulu dan sekarang sudah berbeza? sudah banyak berevolusi? susah sangat ke aku nak pujuk diri, memberitahu ingatan bahawa mak dan ayah dulu sangat bz, tak ada ruang waktu atau masa senggang, setenang keadaan sekarang ini? untunglah adik2, yang dapat merasa lingkaran kasih sayang, gurau senda, bual bicara dan gelak tawa mak ayah bersama mereka. cherish it, love. or you'll end up heart-aching and mind-hurting, like me.

ye..ye, aku seorang anak, kakak, isteri dan ibu yg penuh emosi!

3 comments:

joven said...

beautiful blog..pls visit mine and be a follower.. thanks and God bless..

http://forlots.blogspot.com/

S Zulkifli said...

hai.. indah menyusun kata... mencetus pesona untuk aku terus membaca...

didyrose said...

asam garam dan rencah kehidupan kan. adakalanya kita akan apa yg terbuku didada semahu2 kita luahkannya . pada org mungkin hanya separuh yg terjeluak tp pada tulisan sampai esok pun takkan habis di tulis...

salam singgah

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online