Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Saturday, June 12, 2010

aku bukanlah seorang yang dalam ilmu agama..

aku mengaku.

sangat mengaku.

tapi andainya ada yang baru setahun jagung menghirup udara yang dipinjamkanNya, malah baru sahaja berakal dalam berkata-kata. namun dengan angkuh dan tanpa rasa hormatnya meningkah dan membidas pengetahuan agamaku tanpa ada tersisip fakta dan bukti yang soheh, maka sesungguhnya, pasti aku marah. namun amarah aku hanya dalam hati. kerana aku mengetahui, Dia sebenarnya menguji, sejauh mana mampu aku bersabar dan bertahan dengan kerenah sepicing sindir dari si budak kecil!

untuk mengherdik kembali, dengan mengatakan yang ilmuku lebih sedikit dari si kecil itu, adalah sesuatu yg tidak matang dan tidak bertepatan sama sekali. kerana tindakan itu pasti akan mengundang tepukan gembira, si durjana yang direjam!

Allah SWT berfirman dalam hadits Qudsi,

إِذَا تَقَرَّبَ الْعَبْدُ إِلَيَّ شِبْرًا تَقَرَّبْتُ إِلَيْهِ ذِرَاعًا وَإِذَا تَقَرَّبَ مِنِّي ذِرَاعًا تَقَرَّبْتُ مِنْهُ بَاعًا وَإِذَا أَتَانِي مَشْيًا أَتَيْتُهُ هَرْوَلَةً
"Jika seorang hamba mendekatkan diri kepada-Ku sejengkal, maka Aku akan mendekat kepadanya sehasta, jika ia mendekatkan diri kepada-Ku sehasta maka Aku mendekat kepadanya sedepa, dan jika ia mendekatkan diri kepada-Ku dengan berjalan maka Aku akan mendatanginya dengan berlari." (HR. Bukhari dan Muslim)

p/s: aku berusaha. hari demi hari, Ya Allah. untuk sebolehnya berlari mendekatimu. namun langkah ku selalu tersadung hanya dengan bisikan halus si durjana. kuatkan hatiku Ya Rabbi!! dekatilah aku Ya Allah, walau aku hanya mampu melirik kepadaMu!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online