Treble clef

beli Quran jom!

Followers (thanks!!)

I support breast feeding!

I support breast feeding!

Friday, July 18, 2008

Erza Dalili

tengok bebetul, nampak tak gigi dia tu?

Dalili!!!

Dah nampak gigi dah. makin cantik dan berseri bila senyum. ketawa apatah lagi..now dia dah fully recovered. dah ok sket. demam nak besar la tu kot. dah pandai tunjuk2. kalau dia tgk gambar dia, macam2 bunyi dia buat. tah apa lah yang dia komen agaknya. dah makin lasak but still maintain the girlish. dah pandai naik tangga dah, tapi nak landing tak reti nak budget.
soheh jatuh!! sampai hilang suara la nangis. bukan sakit sangat pon..ada kain lap kaki jugak kat tangga tu. sakit hati la tuh. tak cukup hebat lagi.

bila tengok darling dah makin sihat dan makin bijak, seronok sangat rasanya. ye lah, sebab kehadiran dia tu secara tak sengaja. i still remember how the father 'tepuk dahi' when doctor said i was pregnant. sepanjang waktu kandungan, rasanya dia quite deserted kot. tak terasa nak layan sangat. sebab aku busy dgn dalia dan ziyad yang sedang membesar dan selalu nak perhatian. even sekarang pon diorang masih begitu. but now, bila tengok dalili, rasa sedih sket sebab dulu tak berkesempatan nak sembang2 dengan dia masa dalam kandungan. tu agaknya dia merajuk, tak nak keluar. sampai i had to do the c-section. yes, she was born through ceasarian style. ha ha. now, look at her.
so beautiful and charming. bright and stunning. the way she smiles, laugh and respond, oh what a beauty! kalau nak ikutkan, dengan anak-anak ni, memang tak puas nak main2. tapi biasalah. bila terikat dengan kerja rumah dan kewajipan lain, kerenah anak2 tu jadi gangguan pulak. kalau tak cukup iman, tak ingat tuhan, dah mati kot budak2 ni kena tibai. tapi, aku selalu beringat. i was badly beaten by my dad and mum long ago and i said i don't want to be like that and i don't want my children to be treated the same or feel what i felt. marah tu biasalah. sampai hujung jalan boleh dengar suara aku marah anak2. pukul pun pernah. tipu la kalau tak pernah pukul. dengan hanger ke tali pinggang ke, tangan ke, semua pernah. but never leaves any bruises, beb! pukul kat kaki je, jangan sampai tinggal kesan. cukup untuk bgtau yang kita serius dgn mereka. kalau salah, tetap salah. degil, nakal, mesti kena pukul. dah tegur cara baik tak nak dengar jugak, pukul la, kan? bukan nak membunuh. gila ke nak bunuh? beranak susah2, sampai gelebeh perut, nak bunuh anak pulak? aku masih ada tuhan. masih berpegangan. even kalau papa dia pukul pun, aku selalu marah. dan mungkin juga berdosa sebab tinggi suara dengan suami. ye lah, pukul kuat sangat. aku selalu sound dia "awak nak jadi macam ayah saya ke? pukul tak ingat dunia?" bila dah kuar statement aku cenggitu, papa dia sure slow down. kalau bab anak-anak, aku memang susah nak tolerate. lagipun, pada aku, aku yang lahirkan diorang, yang besarkan dan urus segalanya tentang diorang. aku yang tengok perkembangan diorang hari-hari, aku yang bangun malam bila budak nak menyusu atau demam dan batuk. rasanya kalau nak pukul pun, hanya aku yang berhak. RASANYA lah.



***************************************************

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Tudung-Online